Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2012-05-02, 00:43
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Boende i Georgioupolis

För många år sedan bodde vi på Corissias hotell vi var ett sällskap på 10 personer i ålder 1-79 år,ja det är alltså 14 år sedan ser jag.Nåväl vi trivdes gott,nära till stranden som ju känns oändlig om man tar sig tid att vandra iväg.Frukost ingick i priset och den avnjöts i restaurangen vid poolen.Undrar just om de har kvar sin fina äggkokare,en rektangulär låda med kokande vatten där var och en sänkte ner sitt ägg efter att ha lagt det i en liten behållare/korg gjord av ett finmaskigt metallnät.Det gällde att bevaka sitt ägg annars kunde ngn nyanländ gäst bara ta det och bli rätt förvånad för att det i princip var helt rinnande och okokt.I poolen lärde sig mitt då 6-åriga barnbarn att bli som en fisk i vattnet.Vi hade hemlig simskola hon och jag och så fick hon efter att ha övat visa upp sina konster för sin familj,föräldrar,moster,morbror,gammelmormor,godvän,morfar och en ettårig inte särskilt impad lillasyster och förstås för mig hennes mormor.
Vi har så härliga och glada minnen från Georgiopoulis.Året därpå åkte maken och jag på en sista minuten,enbart flygstol till Chania och sen taxi mitt inatten,pga försenat flyg,till Georgiopoulis och tillbringade en vecka där och blev igenkända på flera tavernor,de undrade var resten av vår familj var.Många gånger har vi tänkt åka tillbaka,men eftersom det finns så många oupptäckta fina ställen i Grekland så har det inte blivit av ännu.Men man vet aldrig.Att "bussluffa" på Kreta tror vi skulle kunna passa oss efter att ha besökt ~35 öar och även vart på olika ställen på Kreta.Alla positiva berättelser om tex Paleochora fått oss att fundera i de banorna.
Oj det blev en lång historia för att säga att vi gillade Georgiopoulis dåförtiden och det är säkert fint fortfarande.
Monica
Svara med citat