Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2016-05-27, 15:34
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: En halvdag i Kalamata

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Precis Thira.
Om man ser bara den delen av Kalamata som går mot flygplatsen så får man inget bra intryck. Kommer man med buss och sneddar över vägen och går in mot stan nedanför gamla delen så är det mysigt!
Likaså gillar jag strandpromenaden med strandremsan och mysiga tavernor.
Jag, som aldrig ligger på stranden för att sola utan möjligen ligger under parasoll någon timme eller två efter badet för att torka och att att läsa, blir så himla rastlös och då måste jag ha möjlighet att strosa runt på gator/gränder. Det måste vara så stort att jag inte betat av hela byn vid en promenad, utan jag vill se olika ...
Alltså är t ex Kardamyli lite för litet egentligen ...Men om man kunnat åka runt och kunnat vandra mer så hade det varit perfekt då jag var där i 4 dagar bara.
Lustigt att du nämner det. Precis så tyckte min väninna som var med till Kardamilli nu i maj, också. Och jag håller med henne. Hon ville ha möjlighet att kunna ta promenader och visst kan man ta promenader men då blir det tveklöst uppåt i bergen. Jag tror så här: Kardamilli är perfekt om man bara vill vila upp sig (vilket jag verkligen behövde denna gång). Men det är lätt att bli rastlös där. Sen har ju jag många vänner där eller folk jag känner ytligt och då får ju byn en annan innebörd. Men i stort håller jag med dig. Kardamilli är egentligen lite för litet för att vara det enda stället man åker till. Jag gillar, precis som du, blandningen av olika resmål. Allt fyller sin funktion vid sin tid.
Svara med citat