Visa ett inlägg
  #19  
Gammal 2012-08-01, 10:55
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Matbuget en vecka 2 pers?

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Har lekt litt med hva et måltid koster hjemme versus ute (taverna) på Kreta, og jeg lager en frokost med to egg og masse bacon, nypresset appelsinjuice, youghurt med honning, ferskt brød med syltetøy, skinke, ost og oppskårne tomater, agurk og paprika,samt kaffe eller te og det koster vel rundt 2,5 euro per person.

På stranden får vi en stor hamburger for 3 euro og solstolen er da gratis, og lunsjen er dekket. Har vi kjølebag med vann og kjøper en stor is så kommer lunsjen mm på totalt 4,50 euro

Middag på en taverna med salat først, en god porsjon "hjemmelaget" middag, en øl til og så en liten dessert med en krukke raki "on the house" så er vi oppe i 10 euro per person med tips.

!

Heisan... tror nok jeg har vært på dyrere øyer

For kan ikke huske at jeg har noen gang har klart å få til salat + middag + øl + desert + tips for 10 euro.
Der jeg har feriert koster som regel ølen 2,50 ( en sjeldent gang 2, noen ganger 3 )
En salat +/- 5 Euro og da er det ikke rare middagen og deserten jeg får for resten.. og tipsen må bli virkelig mager



så ta forbehold om hvor man reiser... men klarer fint en middag + drikke for 10 euro om man vekger gyrosplate, pasta el.l.

Når det gjelder frokost med så mye godt til bare 2,50 pr. person så er man sikkert avhengig av å finne riktig store supermarkeder hvor man kan handle stort og billig... Bare en yogurt koster jo over 1 euro i vanlige små supermarkeder der jeg har vært...

Vann er gjerne det som "stjeler" fra budsjettet og som man ofte ikke tenker på.. trenger gjerne minst en stor flaske hver pr. dagutenom måltid. kjøp stort/4 el.6 pakk, så er det billig.

Men dere klarer om dere vil og må.. og hvis det er det som skal til for å i det hele tatt kunne reise for litt sol og varme.. så hadde jeg jo levd enkelt... men har dere råd til å ta med litt mere så hadde jeg gjort det
Svara med citat