Visa ett inlägg
  #16  
Gammal 2012-08-01, 08:04
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Matbuget en vecka 2 pers?

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Oj, s å billig kan det altså være .

Med dette nivået virker det absurd å ta med noe som helst til Hellas.
Vi opplever at prisene på mat i Hellas er alt fra 25 til 80 prosent av norske priser, billigst er frukt og grønt, og vi kjøper mye av det, ja rett og slett fråtser i alt det gode!
Har vanskelig for å se at det er noen vits i å ta med noe som helst til Hellas fra Norge eller Sverige, men selvfølgelig er man avhengig av Kavlis kaviar på tube så gjerne for meg, fyll koffertene!

Mitt utgangspunkt for prisene her er Kreta og siden vi har hus der og tilbringer lengre perioder der så tar vi oss bryet med å sjekke priser/hvor det er bliigst.

Har lekt litt med hva et måltid koster hjemme versus ute (taverna) på Kreta, og jeg lager en frokost med to egg og masse bacon, nypresset appelsinjuice, youghurt med honning, ferskt brød med syltetøy, skinke, ost og oppskårne tomater, agurk og paprika,samt kaffe eller te og det koster vel rundt 2,5 euro per person.

På stranden får vi en stor hamburger for 3 euro og solstolen er da gratis, og lunsjen er dekket. Har vi kjølebag med vann og kjøper en stor is så kommer lunsjen mm på totalt 4,50 euro

Middag på en taverna med salat først, en god porsjon "hjemmelaget" middag, en øl til og så en liten dessert med en krukke raki "on the house" så er vi oppe i 10 euro per person med tips.

Summerer vi opp så har denne dagen kostet oss totalt 16,5 euro eller 130 norske kroner, 260 for to personer og 1800 for en uke.

Lager vi lunsj og middag hjemme så blir jo det en del billigere for hva lever en taverna ellers av?

Øl (Fix) kjøper vi til 90 cent for en 0,5 og en meget god flaske rødvin får vi til 3,70. Kan få det billigere også.

Så ja, man kan klare seg med 1500 kroner, til og med svenske , men ikke rom for noen utskeielser og var det absolutt hva man kan strekke seg til så hadde jeg utsatt reisen til man hadde litt mere å rutte med!
Svara med citat