Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2012-07-31, 16:09
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Matbuget en vecka 2 pers?

Jag tror att det räcker, men det beror ju på vad ni väljer att äta. Det är inte säkert att konserver är det billigaste alternativet. I affärerna kostar maten i princip samma som i Sverige, mjölkprodukter är dyrare och bröd är lite billigare. Mitt tips om ni vill hålla nere kostnaderna är att ta med det ni behöver av kryddor, som salt, peppar, socker, hemifrån så slipper ni köpa det på plats och kanske få lämna kvar det mesta och om ni gillar att äta tonfisk i sallader eller på macka ska ni ta med burkar hemifrån då två burkar tonfisk kan kosta 5-6 euro i Grekland.

Pasta med olika såser och pastasallader är billig mat som kan lagas med fina fräscha grönsaker (ofta lite billigare än i Sverige), den inhemska frukten är inte dyr medan importerad frukt kostar som i Sverige eller mer.

På olika öar skiljer sig prisläget på tavernor och barer, i juni/juli denna sommar på öarna i Småkykladerna gjorde jag av med max 25 euro/dygn på mat och dryck och då åt och drack jag allt på de lokala ställena och försökte inte på något sätt spara eller hålla igen. Jag äter oftast vegetariskt vilket ju sällan är dyrt i Grekland.
Lycka till med maten!
Våga
Svara med citat