Visa ett inlägg
  #28  
Gammal 2013-01-15, 11:27
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Grekiska restauranger i Sverige

Citat:
Ursprungligen postat av anneli56 Visa inlägg
Grekens kök i Eskilstuna finns ej kvar!
Går jag till en restaurang som marknadsför sig som grekisk med grekisk mat,så vill jag bli serverad äkta grekisk mat helst lagad av grekisk kock! Ingen kan laga grekisk mat som grekerna
Alla vill nog ha god grekisk mat när de går ut och äter. Vad jag menade med mitt inlägg är att det är bara en sammanställning över grekiska restauranger.

Personligen har jag flera gånger blivit besviken när jag ätit grekiskt någonstans i Sverige kanske beroende på att de sällan har den grekiska mat jag förväntar mig och att den antagligen lagats på bristfälliga råvaror. Ibland brukar jag tänka att det där gör jag bättre själv och jag är svensk.

Matrecentioner är färskvara och ett ställe som var utmärkt för några månader sedan kan vara värdelöst idag.

Förövrigt har den svenska maten fått en framskjutande plats i världen tack vare våra duktiga kockar och den är influerad av många kök i världen.
Mitt absoluta favoritställe när jag går ut och äter här hemma hittar ni här http://www.viktoriaumea.se/ även om jag ibland äter grekiskt på Costas och njuter av ett glas retsina.

Eva
Svara med citat