Visa ett inlägg
  #58  
Gammal 2012-03-01, 19:20
Louisa Louisa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Aten
Inlägg: 286
Standard Sv: Kommer turister till Grekland i år??

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag har själv sett en enorm ökning av ryssar under senare år. Många menyer är översatt till ryska, och man ser alltfler pälsaffärer. Många av dem väljer AI, så frågan är om de spenderar så mycket pengar. När jag var fisktavernasgatan på Kos för två år sedan var det bara jag och Camilla som inte kom från Ryssland. Som vi kunde se och höra i alla fall. (De hade AI-armband.) Det spenderade grymt mycket pengar. De flesta åt fisk, mycket fisk. Så kanske de inte stannar hela resan på sitt AI-hotell.
De senaste tva aren har jag ocksa sett och hort valdigt manga ryssar pa Rhodos och Mykonos som jag brukar aka till. Pa Mykonos som har strandservice sag jag dagligen ryssar som bestallde champagne och massage pa stranden. Nagra jag kanner som jobbar pa restauranger dar sager att ryssarna ger mest dricks av alla och att de garna bestaller in de dyrare matratterna.

Eftersom det borjat komma sa manga ryska turister till Grekland sa ska man forsoka avskaffa kravet pa Visa man har for de ryssar som vill komma till Grekland och kanske pa sa satt kunna locka annu fler ryssar till Grekland.

Glomde namna i mitt forra inlagg att en annan viktig faktor for Grekland nar det galler turismen ar ocksa alla kryssningsfartyg, som aker runt de grekiska oarna och lagger till i hamnarna i nagra timmar eller for en kvall. Kryssningsfartygen har okat stort de senaste aren vilket har varit mycket bra for Greklands ekonomi. Turister som aker med kryssningsfartyg spenderar overlag ocksa mycket pengar pa varje o och plats som de aker till. Sa det ar en viktig faktor.
Svara med citat