Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2017-10-01, 21:46
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Vart vill ni åka?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Så härligt det låter med alla reseplaner. Vi planerar en lyxlyxgreksemester nästa år på två hela veckor! DET är vad planen max tillåter, bland allt som ska få plats på de "futtiga"fem veckor man får sig tilldelad. Missförstå mig rätt. Jag är lyckligt lottad ändå.

Nä, med barn i högstadiet som kör stenhårt med nationella prov diskvalificerar en tidig vårsemester (en dröm!). När vi själva dessutom har sådana jobb som kör ända in i kaklet, att all ledighet före midsommar är en utopi, är ju en annan sak. Hösten är dessutom hysterisk med alla projektuppstarter.

Sen har man en villa med stort omsorgsbehov. Nästa sommar planerar jag t ex göra 2017 års aktiviteter! Det hanns ju inte med i år...
En gräsmatta som ska klippas minst en gång i veckan. Varför undrar man, när den enda som någonsin beträder den är jag. Frun föredrar altanen och dotra med kompisar är ju knappast hemma på gräsmattan längre, om ens hemma..
Så ogräset frodas och jag kämpar. Släktingar ska besökas på semestern. PÅ bådas släktsidor dessutom. Man ska dessutom vara rättvis "Förra sommaren var vi ju hos Faster A, borde vi inte denna sommar vara hos Morbror E..." etc

Nä, nog med gnäll. Det är ju ett i-landsproblem och skulle inte byta med vilken flykting som helst i världen.

Men visst vill jag spendera mer tid i Grekland!

/Netwolf
Vi köpte oss en robotklippare förra året, den löser i varje fall ena frågan.
Moster Agda o gulliga Tore, får vänta på våra besök.
Våra närmaste vänner brukar via bjuda ner för att umgås.Yngsta dottern skickade vi till universitet, med eget boende.
O nu är via inne på vår fjärde vecka i Grekland. Men vi har ytterligare 6 veckor kvar
Svara med citat