Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2015-07-06, 03:46
millo millo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 5
Standard Sv: Det bästa på Kefalonia?

jag lägger gärna in ett svar om den ön =)

jag och min sambo i 30års åldern var där för 2 år sedan, det är LÄTT den bästa ön i grekland som jag har varit på (kanske delad första plats med skiathos)
det finns ju ett antal platser att bo på , men jag skulle rekommendera lassi, främst för att du kan gå till stranden (underbar starnd) samt att du har restauranger och barer inom promenad avstånd. du kan även gå in till argostoli därifrån (vägen kan vara lite skrämmande i början pga trafiken)

som folk har skrivit tidigare så kan man även bo i fiskardo , fast det var defenetivt inget för oss (folk som häckar på sina fina båtar nere i hamnen som var och en kostar mera än jag tjänar på min livstid. men är du en "stekare" så funkar det säkert =)

annars ngt som du inte får missa är att ta en biltur/taxi till myrthos beach. jag kan lova dig att när du står ovanför på berget och tittar ner mot stranden så kommer du att tänka på detta som jag skrev. det kan inte bli vackrare än så!!!!! jag har full koll på allt på kefalonia så skicka gärna ett pr mess om det är ngt mera som du undrar över! eller här på forumet givetvis!

sen tycker jag att du bokar in din resa och njuter som jag och min sambo gjorde!
Svara med citat