Visa ett inlägg
  #56  
Gammal 2015-02-08, 11:10
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 894
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Jag har kanske uttryckt mig lite otydligt, menar naturligtvis inte att Varoufakis skulle ha sagt att de kan lösa problem på bara några dagar, utan att de kommer och säger bara några dagar efter valvinsten att de liksom har lösningen. Nationalekonom eller inte. Teorier löser inte problem, utan praktiska handlingar. Och om man jämför honom med Anders Borgs uttal om Finland så är ju dessa herrar inte i riktigt samma situation, eller hur. Och på tal om media, så visst man får ta mycket med en nypa salt, men i detta fall har jag själv sett intervjuver med Varoufakis.

Tsipras och Varoufakis har helt enkelt inte visat sig vara riktigt samarbetsvilliga. Möjligt är att de tänker att om de går hårt ut genast så kommer de att få mera eftergifter till slut, vad vet jag. Eller är detta bara en show för hemmapubliken? Men är det ett bra sätt att börja med att man retar upp sina samarbetspartners? Sånt kommer man ihåg.

Men, vi får hoppas att det går bättre i fortsättningen.

Nä, nu ska jag sätta på Haris Alexiou, tända Smålandsspisen och laga Briam i kastrull.

God söndag alla!

/ Anne