Visa ett inlägg
  #48  
Gammal 2015-02-06, 16:18
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 893
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Tack Anne!
det behövs lite mer motvikt i tråden gentemot alla som tydligen charmas av "vänster-idéerna"
Ja, jag tyckte att kommentarerna var lite ensidiga. Men jag förstår ju att folk här på Kalimera är stora greklandsvänner och vill att landet skall komma på fötter. Men det vill ju alla andra också! Det är ok att diskutera olika metoder också, ingen vet den bästa lösningen. Men nyckeln till öppnandet av dörren till ljusare dagar finns i Grekland. Och de är i alla fall lite på väg nu och det skulle vara dumt att förstöra det jobb de gjort hittills. Sen så tror jag att många i Sverige tycker att det kan vara lite si och så med stödlånen. Sverige är inte med i euron och har heller inte lånat till grekerna. Här i Finland är det där mycket känsligare och också vi har val i vår. Det hade vi för fyra år sen också och det var Grekland, Grekland, Grekland... Det vill jag inte att det skall var nu, vi har tillräckligt med egna problem.

Men, jag har inte förlorat hoppet ännu, köpte ouzo idag! Får väl skåla för Grekland. Jag hoppas att det görs seriöst jobb bakom kulisserna så att alla kan komma fram till någon vettig lösning. Men, stay away from Putin, mr Tsipras!

/ Anne