Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2016-09-28, 09:55
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Tips om bosted på sør-øst Kreta - i Ireapetra-området.

Jeg ble Afp-pensjonist i 2011, min Arne var det fra 2008
F.om 2011 har vi tilbrakt hele november måned i Hellas og det har vært s å herlig
Første året leide vi en stor og bra leilighet i Makrigialos, dvs nede i landsbyen, ved havna, ikke oppe ved Sunwing.
Senere har vi leid et veldig fint studio i byen/på stranda av samme mann, Manolis ( kan finne etternavn/tlf nr om du er interessert)
Leilighetene heter CretaSun.
Det var varm og fin temp i havet (24-21gr) og deilige dager, nesten ikke regn
Men dagene er korte på den tiden, utover, i slutten av, måneden gikk sola ned allerede ca kl 16! - og kveldene var kjølige, d e t året, med kald vind.
Makrigialos/det området av Kreta mener jeg har (noe av) det beste klima på øya
Det er vakker natur i området, herlig strand/strender, og fine utfluktsmål
Med buss, om dere vil til Ierapetra og Sitia, med egen bil kjempefine bergsbyer!
- Makrigialos er et godt utgangspunkt til å besøke fine steder både videre østover og i andre retninger

Det eneste minus, og grunnen til at vi har valgt andre novemberreisemål siden er at det var så a l t f o r stille, på dagtid/ til og med lunsjtid ok, men om kveldene...., stille, vi satt ofte som eneste gjester på tavernaene.

Blant Reisebrev fra 2011 finner du Bildereisebrevet jeg sendte inn, om du vil se

Mirtos er en koselig by på vestsida av Ierapetra, ca 15 km å kjøre.
Jeg t r o r det er stille der og!
- om det stemmer vet jeg ikke? - men vi spurte om hvilke tavernaer som var åpne om vinteren, svaret var 1, en...Den på Mirtos hotel...
I Makrigialos er det flere😊
Om dere vil ha en større by/stad er sikkert Ierapetra et godt valg
- jeg tror den ligger "lunere", har bedre vær, enn Sitia, som jeg ellers liker godt
Etter 2011 har vi vært på Rhodos i 2012 og i Paleochora 2013, 2014 og 2015,
og dit skal vi i høst og

Lykke til med planleggingen
Svara med citat