Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2016-08-10, 20:32
Oline Oline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 36
Standard Sv: Ni som varit på Leros och Lipsi ...

Jag har varit på båda öarna och älskar dem. På Leros har vi bott hos Denise och Paolo på dpAsterias i Pandeli två år på raken och jag kan bara hålla med Helena S om att det är ett underbart hotell. Stora, fräscha rum med fantastisk utsikt. Denise och Paolo är helt fantastiska värdar som känns som vänner redan efter första besöket. Pandeli är en supermysig by där du har allt du behöver. Resten av ön imponerade inte så mycket på oss men det är mysigt att vandra över till Agia Marina och ta en Gyros vid hamnen.
Lipsi är en lugn, härlig ö där man trivs från första stund. Ständerna är inget speciellt om man jämför med andra öar men de har ändå sin charm. De som nämnts tidigare Platys Gialos och Katsadia är de bästa och tavernorna som ligger där är jättebra. Salladerna hos Dilaila på Katsidia är bland det bästa jag ätit! Vi bodde hos George på Helios Studios som ligger lite utanför byn på vägen mot Katsidia. Boendet är fint, lugnt och George är verkligen en speciell värd. Kylen är fylld med allt du behöver när du kommer dit (bröd/ ost/ ägg/ tomater/ yoghurt/ vatten/ vin) och George lagar helstekt lamm och bjuder in alla sina gäster på middag någon gång i veckan. Helios finns inte på någon bokningssajt men du kan maila George.
http://www.helioslipsi.com/en/

Men glöm inte att det finns en till underbar ö i närheten - mitt älskade Patmos!

/Anna
Svara med citat