Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2016-04-18, 22:22
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Era tre bästa stränder på Skopelos?

Mina tre favvostränder (tror jag ) på Skopelos är i turordning Hovolo, Velanio och Limnonari.

Hovolo och Velanio för lugnet och det klara härliga vattnet. Perfekt grovlek på sanden/gruset, ingen finkornig sand som kletar fast eller blåser omkring, lagom fort djupt. Inga faciliteter dock på nån av stränderna, här får man ta med sig det man vill äta och dricka. På Limnonari kan man hyra solstol och käka lunch på nån av tavernorna (två stycken fanns när vi var där senast). Fantastiskt vacker strand med vit pulverfin sand och alldeles turkost vatten. Dock är det släta stenhällar i vattnet när man går i, så man får vara lite försiktig, badskor kan vara bra att ha. Gå längst bort på stranden, där är det lättast att gå i tycker jag. Här ligger havet ofta lugnt även om det blåser. Sen finns det flera andra jättefina stränder jag gillar också, men du ville ha tre

Vi har bara varit på Skopelos i september och då har det varit lite folk på stränderna, på Hovolo har vi flera gånger varit helt ensamma. Kan tänka mig att det är annorlunda under högsäsong, så då kanske inte lugnet som jag gillar finns där.

Vi kommer att åka till Skopelos för tredje gången nu i maj/juni så då kanske vi hittar nya pärlor. Men då vill jag passa en fråga tillbaka till dig. Vi kommer att tillbringa sista dygnet på Skiathos innan vi åker hem, så då tänker vi oss att åka till nån av de fina stränderna på ön, antingen med buss eller om vi hyr moppe. Vilken strand skulle du rekommendera då?

Maria
Svara med citat