Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2017-08-12, 12:58
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Högsäsong i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
En av årets viktigaste dagar står för dörren, nämligen Jungfru-Maria-dagen den 15 augusti. Öarna, och delar av fastlandet, kommer att fyllas av semestrande greker.
Första gången jag båtluffade runt bland öarna var sex veckor 1989 med start en bit in i augusti, och då kände jag inte till detta med 15 augusti. Det var inledningsvis svårt att hitta boende på olika öar i Cykladerna - och just den 15 augusti kom vi till Tinos! Ja, ni som vet vad som händer där i Tinos stad just den dagen förstår att det naturligtvis var helt omöjligt att hitta rum. Vi låg i våra sovsäckar på sunkiga skumgummimadrasser direkt på marken under bar himmel på en campingplats. Det funkade då, när man var ung...
Vi såg i alla fall flera "krypare" upp till kyrkan.



Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Alla kan inte välja när man kan resa, men ni som kan välja säsong: undviker ni också att resa under högsäsong, eller gillar ni det?
Nej, nu kan jag inte välja helt fritt. Min nuvarande sambo jobbar på fritids som stänger fyra veckor i juli, så då måste vi ha vår huvudsemester. Om vi ska båtluffa i Grekland så försöker vi komma iväg direkt när semestern börjar i månadsskiftet juni/juli. Vi brukar vara iväg i tre veckor och har aldrig haft något problem att hitta boende på plats. Värmen har vi heller inget problem med...


/kimmen
Svara med citat