Visa ett inlägg
  #26  
Gammal 2010-03-28, 20:50
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Pensionsålder Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Men hur ska de kunna veta att du tycker det om du inte upplyser dem om det...
Ärligt talat tror jag inte Grekerna generellt sett bryr sig speciellt mycket om vad du, jag eller någon annan besökare i landet tycker...

Citat:
...att begära kvitto är ett enkelt sätt att upplysa dem om din åsikt.
Det är också ett enkelt sätt att skaffa sig ilskna blickar eller t o m obehag utan att anstränga sig... Och jag tror inte de är intresserade av din åsikt. Tvärtom! Och du kan egentligen i grund och botten inte göra något åt det hela!

Det är Grekiska myndigheters (statens) uppgift, och skyldighet, att ta tag i dessa problem. Jag anser att vi som besökare i landet inte vare sig kan eller ska komma med pekpinnar om hur det Grekiska samhället ska fungera eller hur den enskilde Greken eller Tavernaägaren ska agera. Speciellt inte när vi är där. Här kan vi ju prata om det...

Det är så lätt för oss att utifrån vårt Svenska samhälle och våra normer vara "bror duktig". Utan att någon har bett oss om det...

Jag tror vi ska passa oss lite för det. Jag är inte helt övertygad om att det är så uppskattat i alla lägen...

Och JAG kommer inte att be mina vänner på Tinos om kvitton i höst... Det är en sak mellan dem och de Grekiska myndigheterna!
Svara med citat