Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2016-08-31, 20:19
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Precis så här är det!! Läs artikeln!

Ja, jag läste artikeln. Ingela har rätt i mycket, att det är så här den osminkade sanningen ser ut, dessvärre. Men jag kan inte hålla med om allt: en kategori människor kan ha det alldeles utmärkt här !

Alltså pensionärer med utländsk pension, må den vara alldeles för liten för att vi ska kunna leva gott i hemländerna, vi friska pensionärer som har vuxna barn och inga skulder och som kan språket hyfsat ! Vi som kan klara oss utan herrgårdsost och knäckebröd, vi som anammar grekiska vanor, musik, seder och allt som är olikt det vi tidigare vant oss vid.

Man ser tyvärr en del sorgliga exemplar av hitflyttade som inte riktigt klarar av det där omorganiserandet av tankar och vanor. De tenderar att klumpa ihop sig i kotterier, engelsmän här, svenskar där, ja, ni vet. Efter en tid kan det bli mycket gnäll i grupperna, en hel del brytningar , ibland missbruk, en del intriger och ovänskap.

Jag har några råd till den som tänker sig att flytta hit: lär dig språket hjälpligt! Glöm vad du kunde om hur världen fungerar...var inte godtrogen och inte heller misstänksam...acceptera olikheterna, strunta i vad folk säger om dig.

Köp inte hus utan att ha bott här ett tag. Lagarna angående hus ändras fortlöpande.
Staten måste ovillkorligen få in pengar och det kommer fler skatter , säkert .

Så här skulle jag kunna hålla på tills jag blir hes, men det räcker väl nu.
Svara med citat