Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2015-04-26, 14:52
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: kan ni rekommendera Parga?

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Dock har jag aldrig - ens men bra ben - vandrat runt. Vare sig i naturen eller på shoppingtur. Vill ha sol och bad å god mat vid havet
Här kommer ett helt ovetenskapligt råd men något som fungerat för mig. Jag tar strandnyponkapslar varje dag och upplever ökad rörlighet. Antagligen ger det sig på inflammationen runt leden som är det som plågar mig mest i perioder. Hade redan för 6 år sedan långt gången artros på röngenbilderna stadium 3 på ett knä och 2 på det andra. I kombination med en stor bakercysta var det ett hemskt år. Var tvungen att dra ner på träningen och haltade omkring i tillvaron. Atrosskolan tillförde inget som jag inte redan visste men en läkare på en av Stockholms privatkliniker som arbetat med elitidrottsmän hjälpte mig att ta fram ett eget träningsprogram. Sök upp en kunnig läkare eller sjukgymnast på det området är därför mitt bästa tips.

Jag börjar dagen med 10 minuters rörelseträning och efter en stund kör jag mina benböj 20-40 st i två repetioner. De andra styrkeövningarna kör jag de kvällar jag inte har Aquaträning. Det har stärkt musklerna runt mina knän så jag kan ta långa promenader, cykla obehindrat etc. Tyvärr kan jag inte gå på ett aerobicspass som förr eller springa men det går att klara sig utan. Jag haltar nästan inget idag utom när jag går nerför en trappa eller en backe.

Har du svårt att gå tror jag att Paros blir en perfekt ö för dig.

Eva
Svara med citat