Visa ett inlägg
  #31  
Gammal 2011-04-29, 12:03
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Väderrapport 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Lilli Visa inlägg
Oj vilket väder det varit där ! Tur att man ännu har en o en halv månad på sej innan resan så borde de värsta skyfallen vara över...hoppas nog att ni får det torrare 'där nere'!... Och i marika var jag ju första gången 1987....
Än har jag inte sett till något regn idag, men dagen är ju ung... Solen skiner bitvis, fåglarna kvittrar och den unkna doften från översvämmade avlopp har lagt sig. Tyvärr hade jag inte kameran med igår, jag hade gärna dokumenterat de djupa floderna av rödbrunt vatten som dolde Platanias vägar. De bilister som inte brydde sig vräkte upp formliga tsunamis över fotgängare och butiksinredningar. Många butiksägare slog igen redan vid fyratiden, det var ingen mening att hålla öppet. Jag lekte "Singing in the Rain" under mitt paraply - Så belåten med att äntligen ha hittat ett ordentligt jobb, och välbetalt!

"Pojkarna" på Marikas, alltid lika charmiga, fick rejäla kramar när jag kom fram dit. Marikas har varit ett av mina vattenhål sedan min allra första "arbets-semester" här nere. Då räddade de mig, och barnen, undan svält och gav oss en studio vid poolen helt gratis när pengarna tröt.
Jag tycker du ska hälsa på dem snart igen

Nytt för i sommar; På tavernan Kellari i Agia Marina kommer de att ha Bouzouki-klubb för de som vill uppleva äkta grekiskt håll-i-gång. Räkna med att det är väl vårdad klädsel som gäller och att drinkarna är hutlöst dyra. Alkoholpriserna betalar de inhyrda musikerna, i vissa fall välkända, eftersom entré inte förekommer. En enkel öl kan kosta mellan €10 och €25, men det kan det banne mig vara värt ibland. Lev som en grek för en natt, men sköt er som sådana också
Kellari hittar den nyfikne helt nära Santa Marina hotell i början av Agia Marina, från Chania sett.

//Kikh
Svara med citat