Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2008-07-19, 13:42
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Rapport ang restauranger/tavernor i Rethymnon

Kort rapport angående restauranger/tavernor i Rethymnon. De vi hann med att besöka alltså under vår enveckas vistelse där. Man hinner tyvärr inte så mycket under så kort tid.

Agrimia uppe i gamla stan får väl godkänt. Bra service och god mat. Stort utbud av både grekiska och internationella rätter. Deras svärdfisk var underbart god, perfekt tillagad.

Stavros i gränderna i gamla stan hade underbar mat också. Där blev det red mullet (fisk) för mig och kaningryta för min vän. Jätteportioner.. och gott.

Lemon Tree Garden i gamla stan är en mysig restaurang där man sitter under citrusträdens skugga under dagen eller mysigt upplyst på kvällen. Där åt vi också goda mezes. Vi var där under veckans varmaste kväll då luften stod nästan totalt stilla. Det första man fick när man satt sig till bords var varsitt glas och en flaska vatten för att släcka törsten. Det kan man kalla service.

Utefter strandpromenaden har vi Gorgona som är rätt trevlig lunchrestaurang. Ägaren där, Nikos, kan väldigt bra svenska och är stolt över det. En trevlig man faktiskt.

Pagliaggio där har god mat om man är sugen på lite italienskt. Deras pizza kan jag verkligen rekommendera.

Dome var också ett trevligt ställe. Där åt vi olika mezes. Turistmenyerna hoppade vi över på alla ställen. Likaså den mat som jag lika gärna kan laga till hemma. Mycket mer spännande att prova på lite nya saker. Stora portioner var det överallt. Ingen risk att man gick hunrig från bordet.

Café Svea fick givetvis ett besök också. Där blev det lunch med bakad potatis och skagenröra. Ett trevligt ställe med bra bemötande. Tjejen som ägde stället berättade så gärna om sitt Café och hur det var att bo i Rethymnon under vintern.

//Monica
Svara med citat