Visa ett inlägg
  #24  
Gammal 2010-03-30, 22:19
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Böter om du saknar kvitto!?

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Enbart krav på kvitton kan ju inte ändra Greklands dåliga ekonomi! Det blir ju som att sila mygg och svälja kameler.
Selvsagt ikke dette alene, men det svarte økonomien er enorm, og dette er ett av tiltakene. Greske skatteytere , sammen med selvangivelsen sin, legge fram kvitteringer tilsvarende 30 % av inntekten sin, og husleie eller -lån, kjøp av bil osv. gjelder ikke. Dermed må iallfall de fattigste grekerne legge ved det av kvitteringer de har, fra butikker, tavernaer, hoteller osv. Stikkprøver kan avgjøre om firmaene de har handlet fra har registrert kjøpet. I tillegg er kravet om kvittering (som nevnt) en måte å sjekke at kjøpet føres i firmaets bøker via kvitteringskontrollene på stedet.


Citat:
Ursprungligen postat av parga Visa inlägg
Det ska nog jag göra också nu när jag tänker efter. Jag ska skaffa en egen liten väska, som jag delar upp i fack, på datum, som jag kan stoppa de små rackarns kvittona i! Så kommer någon kontrollant fram till mig, så kan jag genast hala upp kvitton från dagen det gäller. Bra va? Detta är att ta allt till absurdum, jag vet, men jag kan inte hjälpa det. Sorry!
Jenny
Nei men seriøst, du blir bare bedt om kvittering umiddelbart etter kjøpet, du trenger ikke legge fram kvittering for vannflasken du kjøpte på El. Venizelos-flyplassen når du er på Akropolis

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Men du menar väl inte att privatpersoner kan göra avdrag för vanlig konsumtion som inte har med deras arbete att göra?
Se svaret til Yanna. Hvis de ikke legger fram kvitteringer på 30 % av nettoinntekt, får de problemer, som straffeskatt. Ja, jeg vet ditt innlegg ikke var myntet på meg, men jeg sier noe likevel
Svara med citat