Visa ett inlägg
  #23  
Gammal 2006-08-27, 14:30
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Diverse amofrågor

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Inplastad uteservering - det låter som att det blåste när ni var där? Då brukar ju många serveringar plastas in. Hur skumt som helst att sitta där inne
Skojjaru?
Nu blåser det inte rakt in i hamnen i Katapola men det lir ju lite dragit när meltemin ligger på.

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Planen är ju att hyra moppe och ta mig runt men skulle också gärna vilja veta hur bussförbindelserna är. Går de till Chora och Egiali och nån mer stans? Och hur ofta?
Ja det går faktiskt ganska bra med bussar.
Katapola-Chora-Agia Anna/monastery (klostret) går i princip varje eller varannan timme hela dagarna.
Katapola-Chora-Eigiali går varannan/var tredje timme.
Sedan går det bussar från Chora ner till de små byarna på södra delen av ön ett par ggr per dag. Har en bild på tidtabellen, ska se om det går att lägga in den.
Tiderna finns anslagna på ett A4-ark som sitter vid "bussparkeringen" längst in i byn, mittemot "ankstranden".

Åka moppe funkar också bra, men Amorgos är en brant ö och det kommer gå segt i uppförsbackarna. I utförsbackarna kommer det däremot rulla på bra
God bromsteknik och hastighetsanpassning rekommenderas! Kör långsamt i serpentinbackarna från Chora till Katapola och se upp för bussarna.
Grusvägen ner till Mouros-stranden är riktigt hårig, jag har kört en del MC men jag var ändå lite nervig, det gäller att använda frambromsen, men försiktigt.
Svara med citat