Visa ett inlägg
  #54  
Gammal 2015-09-08, 10:23
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Jeg måtte bare lage en liten (?) bildetråd.....

Är det viktigt för er att bo nära en långgrund sandstrand utan höga vågor pga av barnen så skulle jag rekommendera er att bo i Stoupa som ligger runt en cirkus 8 km bilvägen från Kardamilli. Tyckte verkligen inte det kändes så långt dock. (Mycket folk i Stoupa i högsäsong men stranden är fin och ligger skyddat i en lugn vik.) Och göra utflykter till Kardamilli. Just i själva Kardamilli finns inga sandstränder. I annat fall kan ni göra tvärtom, bo i Kardamilli men göra utflykter till exempelvis Stoupa eller andra stränder runt Kardamilli, så klart.
Trafik; Ingen trafik att tala om alls i byns centrum nere vid vattnet, den största delen av byn består av väldigt sparsamt trafikerade smågator. Huvudgatan (den du förmodligen menar ser trång ut?) och vägen som går förbi Gialos taverna mot Ritsa Beach längsmed utkanten av byn är däremot ganska så trafikerad (åtminstone i högsäsong).
Lekplats har jag för mig att jag såg en liten en i närheten av torget men är inte säker. Kanske finns det en större och bättre någon annanstans i byn. Tänkte inte på det.

Personligen så hade nog jag valt att bo i Stoupa med barn.
Svara med citat