Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2008-06-24, 23:26
anncha50s avatar
anncha50 anncha50 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Tärnaby
Inlägg: 26
Standard Vilken hamn för båt till Nisyros torsd 6/7 kl 06.00??

Snälla hjälp mig, börjar få lite resestress ? Vi ska äntligen iväg till GREKLAND igen Vi flyger 23.45 från Oslo med Norwegian och landar kl 04.45 på Kos. Jag har kollat båttidtabellerna och det finns en båt kl 06.00 till Nissyros (båt som sedan går vidare till Tilos och Rhodos), men VILKEN hamn går den från? Jag lyckas inte "klura ut det" hur jag än försökt. Men visst finns det någon snäll och klipsk Kalimeramedlem som vet mera om detta?
Jag gissar att den går från Kos stad, är det rätt gissat? Jag vill inte ta en taxi till Kos stad för ca 30 euro i onödan. Någon uppgav det priset och eftersom det tydligen finns få taxi så kan de väl pressa upp priset antar jag? Går det inga flygbussar till Kos stad? Ni förstår säkert nu att jag aldrig varit på Kos tidigare.
Om vi missar den kan vi då ta en "utflyktsbåt till Nisyros? men varifrån? Går de också från Kos stad? Är det bara båtar till Kalymnos som går från Mastichari?
Men varför ska man stressa? hinner vi inte så hinner vi inte, då får vi "kolla in Kos " en tidig morgon. Kanske någon är vaken? skämt åsido. Jag skulle bli glad om ngn kan ge mig lite klarhet i detta? WOW snart är vi i underbara GREKLAND igen!!!
Svara med citat