Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2017-05-27, 23:11
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Vilken färg har Grekland?

Alltså.......särskilt Dodekaneserna har ju SÅ många olika färger och det skiljer sig enormt mycket mellan öarna, de som enligt namnet är 12 men inofficiellt är typ.....17, 18, 19.....eller nå´t.


Tar man sig lite norrut till t.ex Samos där det är ett gytter av färger, och så ner till Patmos som har sina färger, Leros har sina, Lipsi har sina, några exempel och där menar jag inte bara att fönsterluckorna är som dom är för i den meningen är färgen verkligen bestämd. Men det är förstås inte bara fönsterluckorna som detta gäller.


Ämnet är fascinerande, har väntat på att detta skulle komma upp till diskussion. Men givetvis har Kykladerna väldigt mycket blått och vitt, men inte överallt. Den stora chocken att komma ifrån Mykonos 2014, via en chartertransfer till Syros och gå iland i Ermoupolis med Mykonos stad en timme bakom sig och en TOTAL BLÅ-VIT kaskad till Ermoupolis palett med 5-6 andra färger, var en chock.


Alla dessa färger, Dodekanserna speciellt i minne, alla mina bilder där jag har privat sett, dokumenterat fönsterluckor och annat är mycket roligt att ta in nu när ämnet kommer upp.


/Hasse
Svara med citat