Visa ett inlägg
  #49  
Gammal 2005-03-31, 18:56
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Ouzo är en ädel dryck

Håller på med en empirisk undersökning... Ja, ni som känner mig vet ju att jag inte är någon större ouzoälskare, men man ska väl kunna lära sig att dricka det, eller? Så när vi var i Aten, inhandlade jag ett antal små flaskor av olika ouzosorter, och så håller jag metodiskt på att prova mig igenom dem. De flesta jag har provat hittills har varit ... ja, relativt drickbara om än ej direkt njutbara. Just nu sitter jag med ett litet glas (det måste vara ett LITET glas, eftersom flaskorna jag köpte enbart innehåller 5 cl vardera) Ouzo 12, och tycker att den har en något starkare spritsmak än de andra, och jag undrar om jag ska kunna sätta i mig alltihop. Tvivlar något.

Hittills har två sorter utmärkt sig, faktiskt! En som hade märket Ellvino, som var riktigt GOD!!! Den skulle man nog kunna tänka sig att försöka få tag på... Den andra som utmärkte sig hette Sans Rival, och nog var den utan rivaler alltid.... i att smaka hemskt! Rena tändvätskan! Den åkte raka vägen i slasken!

Men jag tycker mig komma ihåg att den ouzo vi drack hos Ilias på Faros i somras gick ned utan större problem. Det KAN i och för sig ha berott på sällskapet och stämningen, det kan det. Vi får se om det går lika lätt i sommar. Kan Mikke månne säga vilken sort det var? (Ja, det kan han säkert... )

Karin
provar vidare, envis som en röd gris, som mamma brukade kalla mig...

Senast redigerad av karinafp den 2005-03-31 klockan 19:00.
Svara med citat