Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2016-08-05, 20:26
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Ni som varit på Leros och Lipsi ...

Jag kan varmt rekommendera att bo på Gallini, trevliga rum, bra läge och inte minst supertrevliga ägare! Har bott där fyra gånger nu och planerar att bo där igen när jag kommer tillbaka till Lipsi. Även Poseidon är ett bra boende, fast populärt och därför ganska uppbokat.

Egentligen finns det inga riktiga "måsten" på Lipsi, det är en av de stora poängerna med ön: det är ett ställe man bara ska vara på och njuta av lugnet, de trevliga människorna, de många småstränderna och olika matställen. To Pefko är min absoluta favoritrestaurang, den ligger utmed hamnpromenaden.

Stränder finns det ganska många med tanke på hur liten ön är. Alla är på gångavstånd från byn, men det finns också en minibuss som kör till en del av stränderna. Bussen går ända till slutet av september. Svårt att rekommendera någon speciell strand, det beror lite på vad för typ av strand man föredrar. Men Platy Gialos och Katsadia är värda ett besök bland annat för att det finns bra matställen där. Rekommenderar också en tur till stranden Kimisi där man kan vandra upp till den plats där eremitmunken bodde, mycket naturskönt och fantastisk utsikt.

Stannar man lite längre på Lipsi så kan man åka med utflyktsbåten på "5-island-tour", en riktigt trevlig tur! Men ni ska ju bara vara där några dagar så då är det bättre att använda tiden på själva Lipsi.
Svara med citat