Visa ett inlägg
  #58  
Gammal 2014-12-13, 19:26
Christer Andersson Christer Andersson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 5
Standard Sv: Fototävling 2014. Vinnarbilderna.

Vilken stor överraskning. 1:a i semester och 2:a i närbild på första fösöket. Tack alla för era röster. Kan berätta lite om min semester bild som jag tog en magisk morgon på Naxos. Vi startade kl 0630 vå morgonpromenaden vid agios prokopios strand. Luften darrade av magik och havet låg som en spegel. Solen höll sakta på att vakna till liv och duvorna höll på med sitt kärlekskutter. Barfota strosade vi längs de öde stränderna och målet var Naxos stad. Underbara ögonblick och kort blev det längs vägen. Den ensamma fiskaren som stod balanserande på relingen och tog upp sitt nät i viken. Tupparna som ropade godmorgon till sina damer och hundarna som glatt skall till. Vid ankomst till den tomma St George stranden satte vi oss ned på en sten för att dricka lite vatten. Nu var det helt tyst ute. Har aldrig sett havet så stilla här på Naxos. Då hör vi en skön lugn mörk stämma utifrån viken. Där ser vi paret som står därute och pratar så tyst och lugnt med varandra. Hans röst är så mörk att den nästan vibrerar små krus i vattnet när han pratar. Blundar och tar ett djupt andetag och njuter av stillheten,solstrålarna som nu tittar fram över berget och den lugna behagliga rösten. Nu kom den sköna känslan. Semester. Paret stod kvar och pratade i vattnet när vi gick vidare efter 30 minuter. Vid änden av stranden satte vi oss ned på ett cafe på stranden som nu var nykrattad och redo för alla badsugna. Borrade ned tårna i sanden och beställde en rejäl frukost. Detta är semester.
Min närbild tog jag ifrån kön medans vi väntade just på blue star. Kunde riktigt höra kaptenen ropa till styrman. För bövelen sväng styrbord på grekiska.
Tack alla. God Jul och ett riktigt gott Nytt Greklands år.
Svara med citat