Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2013-08-27, 22:14
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Har bokmärket från Nikos taverna i boken jag läser just nu, men hade glömt vilket ställe det var. Vi åt där en kväll och tyckte det var okej, men inte mycket mer, inget ställe vi återvände till. Jag fick lite "turistfällevarning"-känsla, faktiskt. Inget otrevligt bemötande dock.

Bäst tyckte jag nog om Omonia (?) - hette det så? ouzeria, tror jag den kallades, väldigt nära torget. Väldigt god mat på restaurangen med fotbollshalsdukar vid strandpromenaden. Åt en fantastisk moussaka där. Det fanns en restaurang lite högre upp med blå staket och lerkrus på stolparna som också var trevlig.

Vi råkade ut för ett riktigt bottennapp. Minns inte vad restaurangen hette, men det var fullsatt och fullständigt smaklös mat med ärter och morötter ur fryspåse (i form och smak)... Kanske är vi kräsna. Vi vill ha rejäl mat med smak av kärleksfull tillagning.

Svårt med restaurangrekommendationer. Man tycker inte likadant, beställer fel rätt, det kanske varierar beroende på kock och råvaror (?), från år till år (?).

Generellt sett väldigt god mat på Tilos, tyckte vi.

Aina
Svara med citat