Visa ett inlägg
  #16  
Gammal 2010-09-18, 20:52
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Vad är dyrt i Grekland idag?

Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
De flesta grönsaker och frukter är mycket, mycket billigare i Grekland! Men sen har jag svårt att komma på något som är billigare... 200gr cheddarost kostade 3,9 euro! Och här hemma kostar det ca 89 kr/kilo! Så ta med er svensk ost Och pålägg! Skinka, salami vad som helst, det är så dyrt så man svimmar. Och väljer något annat istället... honung?
Jag tror att det är skillnad på var...och vad...man handlar, vi kan inte förvänta oss att allt ska va exakt detsamma som i Sverige, men inte heller sämre för det...bara olika.
Som du säger så är grönsaker billigt...men inte alla.
Det som är lokalt tillverkat eller odlat är oftast billigt.
Jag har hittat salami i olika prisklasser, skinka i olika prisklasser, mjölk i olika prisklasser...Sverige har också olika prisklasser på varor. Ost är inte dyrt här...om det är lokalt tillverkat, men import blir ju dyrare. Om man prompt måste ha cheddar kan man ju ta med sig från Sverige, men botanisera också i ostdiskarna och prova de lokala hårdostarna som är minst lika goda som cheddar.
Själv tycker jag det är spännande att kolla utbudet i butikerna...och att jämföra priserna.

Yanna - nyfiken och prismedveten!
Svara med citat