Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2008-06-30, 22:56
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 316
Standard Sv: Agia Marina - Egina Stad?

Hej Jossan,
Grattis till val av resmål. Hoppas att du instämmer efter din resa. Efter ett 20-tal turer till Grekland är Egina min favoritö, som fått 6 besök av mig hittills. Det jag gillar mest av ön som helhet är bra känsla av grekisk vardag. Det är i Agia Marina som jag också bott. Jag rekommenderar bussen till Egina stad. Biljett köper du i någon av butikerna i hörnet av huvudgatan i Agia Marina. Med bussen till Egina stad hinner du se lite av den vackra miljön längs resan tvärs över ön. Taxin går för fort. Egina stad är för mig en liten stad med mycket mysig vardag. Just nu är det naturligvis en hel del turister där, men de gånger jag varit där har det också varit mycket lokalbefolkning ute på tavernor etc. En skön upplevelse som jag vill tipsa om är ett litet stopp i gränden som går parallellt med hamngatan i Egina stad. Sitt ner en stund vid serveringen vid fiskstånden och ta något att äta och/eller dricka. Det andra som jag gjort varje gång på Egina är en eller ett par dagar med moppe runt, och kors och tvärs, på ön. Mina bad tar jag vid stranden i Agia Marina som jag håller som öns bästa även om den får se sig slagen av en del andra resmål i Grekland. Ha en skön tur till Egina. /Masse
Svara med citat