Visa ett inlägg
  #71  
Gammal 2013-09-20, 15:16
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: ..åter till Karpathos....

Fredag 20 september.
Idag kom jag glaedjande nog upp relativt tidigt, och stack ner till Zephyros, daer jag traeffade Andreas. Jag beraettade att jag taenkt mej en tur upp till Menetes, for att borja skissa pa Elias kafeneion. Sa jag pep ivaeg och tjakkade ett block A4, for pennor och gummi hade jag. Sen for jag som ett skott ivaeg soderut till Menetes. Daer fanns ingen Elias, men jag visste ungefaer vilken vinkel jag ville ha,sa jag lanade en stol fran verandan och skissade litegrann. Sen gick jag och letade reda pa Elias hus, vilket inte var helt laett, men ortsbefolkningen hjelpte till........Han var inte daer heller, sa jag gick tillbaka, och da motte jag Elias. Han kikade peau skissen och forklarade sej nojd, och sen gick han och vilade, medans jag fortsatte att skissa litegrann. Sen for jag tibax till Pigadia, och tog en giro i centrum. Sen tibax till Zephyros, daer vi nu har satt upp ytterligare tre torkstaellningar, soeu totalt 9 stycken aer uppsatta, och mer blir det vael imorrn....Det aer lite svalare nu och ganska molnigt.
Igar pa Pelagos, sa hade Manolis son Dimitri varit ute i Amopi och fiskat ca 10 fisk, sa hans pappa Manoli stod i dunklet och rensade.Som tur var hade jag med mej en stark led-lampa, som man kan saetta pa huvudet, sa den fick han lana och var mkt glad for detta....Han sag ut som en hjaernkirurg, och all personal pa Pelagos kom och kikade pa honom, och Mimis som kom for att spela, tyckte han sag ut som RoboCop.....\
Sen traeffade jag fru Fellman med sin syster Mia.Det var roligt, for jag visste inte att dom skulle komma. Deras aekta makar skulle tyvaerr inte ansluta denna gang,utan hade annat for sig.....
Nu aer klockan snart halv fem, och det Stora Lugnet haver intraett....Dax att ta en Box (lokal laeskedryck) och kika lite i New York Herald Tribune fran 5 september, som nan hade glomt pa planet.....
Mikke
Svara med citat