Visa ett inlägg
  #45  
Gammal 2013-08-15, 20:07
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Hej igen!

Nu är det bokat i den magiska lägenheten på Titika, 1 - 16 oktober! Hemresan från Aten kommer att sig tilldraga lördagen den 19:e. Vi håller det öppet så länge med Titika, om vi ska vara kvar tills dess eller ta båten den 16:e och våga oss på turism i Aten de sista dagarna. Så jag återuppväcker frågan om "billigt men bra" boende i centrala Aten?

Jag hittade biljetter t o r ARN/Aten för 2.800:- exkl bagage och någon summa på 149:- som kom flygandes där på notan. För båda oss, alltså. Direktflyg! Det blev den där jobbiga resan 06.40 från Arlanda och båten från Pireus samma dag kl 17.30. Inget annat funkade bättre. Hem sedan den 19:e på lördagen, flyger vi kl 21.15, också direkt. Har ordnat skjuts till och från Arlanda båda nätterna, då det sig visade att inga tåg gingo. Har skrivit till Blue Star och frågat vad "business class" innebär, men har inte fått svar. Det är ju lite dyrare än flying seaten, så förmodligen något mer horisontellt? Frågade även om priset på "cabins for disabled", då jag befarar att jag kommer att vara tämligen just "disabled" redan vid tidpunkten för avgång. Ska bli spännande att höra. Att ta reda på saker är roligt, nu är jag igång! Nån som behöver hjälp? (Hittar inte smileysarna)
Svara med citat