Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2007-11-05, 19:29
ZoM ZoM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 116
Standard Sv: Thassos i juni-juli??

Hej!
Jag var på Thassos i Maj i år. Har absolut ingen bred erfarenhet som den person som har varit där 20 gånger men tänkte ändå dela med mig av mitt tycke och smak.

Jag bodde i grannorten Skala Potamia, som ligger gångavstånd från Golden Beach. Och då jag besökte Golden Beach blev jag riktigt besviken eftersom jag räknat med att den orten och stranden skulle ha större utbud än den lilla by jag bodde i.

Själva Golden Beach är en ganska lång strand med en hel del solstolar och längts upp finkornig sand och i brynet är det rejält stenigt på sina ställen, annars små sten. Byn däremot var däremot ganska död. Det fanns två shoppingaffärer, och ett fåtal resturanger, gatorna var slitna och ganska nedfarna. Tråkig by helt enkelt, de håller på att bygga mycket nytt i båda byarna och har nog inte hunnit så långt i just Golden Beach.

Byn Skala Potamia var däremot helmysigt! Strandpromenad med massa mysiga affärer och resturanger. Stranden hade finfin kritvit sand och utbud av solstolar. Fortsätter man och följer stranden så kommer den gå ihop med Golden Beach. På den lilla asfalltsväg mot GS finns en kanon resturang Korral som hade kanon god mat och en härlig atsmosfär.

Jag har en hel del foton på båda orterna om du vill se hur det ser ut..
Jag har även en bra karta som visar olika utflycktsmål, med båt och utflyckter, vandringsleder mm. Om du vill ha den kan jag scanna in den och skicka den till dig/er.

Mvh Zandrah
Svara med citat