Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2016-05-26, 11:24
karinafps avatar
karinafp karinafp är uppkopplad nu
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 189
Standard Sv: Mike's byter innehavare

Citat:
Ursprungligen postat av Greklandsnoviser Visa inlägg
Manolis mår skitdåligt just nu 😢 Var där och åt nu ikväll ... Troligen slutar han redan imorgon eller så fort papprena är påskrivna. Efter ett hyreskontrakt på 9 år har han blivit tvingad av hyresvärden att "sälja" till denna person då avtalet gick ut. De vill ta över restaurangen...
Precis innan vi kom idag hade hyresvärden varit där och gapat o levt rövare inför gästerna 😠 Han ringde advokaten när vi var där... Han saknar Minas jättemycket.... Han började nästan gråta...
Så vi kommer absolut totalt bojkotta blivande ägare av Mike's!!! Maffiametoder är aldrig okej! Visst maten är säkert god men det finns andra ställen som är minst lika goda....
Så det är nio år sedan vi var där och lämnade en tjock bunt vykort som Mikke hade designat. Innan dess hade vi undvikit Mike's sedan första besöket 2004, en mycket otrevlig upplevelse som jag skrev om i det årets resebrev.

Då fanns det ytterligare två restauranger i Ulof Palmes gränd, men nu har Mike's varit ensam herre på täppan i flera år och har varit mycket populärt. Självklart ser hyresvärden en god inkomstkälla framför sig. Undrar hur lång tid det tar innan de upptäcker att det faktiskt var Minás och Manolis som utgjorde Mike's själ ...

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Och Karin, ......... Jag såg fram emot att få träffa dig när du kom ner ett tag efter oss, och vi hade också bokat in oss på Regina, men nu blir det inte så den här gången. Men "det går fler tåg".
Vad jättetråkigt! Jag hade verkligen sett fram emot att få träffas. Hoppas det går bra för er och att vi får möjlighet att ses någon annan gång.

Karin
Svara med citat