Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2008-05-15, 10:40
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sv: "Varför åker du bara till Grekland?"

Får själv frågan ofta från arbetskollegor och vänner. De har nu blivit härdade vid att jag Alltid åker till Grekland, har väl även blivit några resor till Cypern på senare år måste jag erkänna, men det känns ju faktiskt lite som Grekland. Mina kollegor och vänner brukar t.ex. besöka länder som Bulgarien, Turkiet och Spanien, och alltid svarar de när jag frågar hur resan varit: -Vi blev magsjuka, -vi blev bestulna, -vi blev lurade, -stranden var som en soptipp etc. etc.
När jag får samma fråga så har jag bara positiva svar, ändå envisas många med att åter besöka dessa länder, trots alla mina rekommendationer om det fantastiska Grekland. Jag har även andra vänner och arbetskollegor som är på min linje och bara älskar Grekland.

Jag upplever grekerna väldigt lika oss Skandinavier. Känns tryggt att turista i Grekland. Befolkningen känns pålitlig och är stolta över sitt land.
Det märks en stor skillnad på t.ex. Turkiet. Här känns det verkligen som om man är utomlands och att man hela tiden måste vara på sin vakt. Liknande är det faktiskt både i Italien och i Spanien, förutom Barcelona, då jag även uppfattar Katalanerna som oss och väldigt stolta.
Har heller aldrig efter så många resor till Grekland drabbats av några mag-åkommor (peppar peppar!!!). I vissa andra länder åker man på dessa hur mycket man än skyddar sig.
Jag tycker dessutom det är mycket roligt att resa till Grekland och "samla" öar. Känns nästan som om man kommer till ett helt nytt land när man besöker en helt ny ö.
Det är som att komma hem, fast man är borta
En gång Grekland -Alltid Grekland.

/Homeros
Svara med citat