Visa ett inlägg
  #20  
Gammal 2014-07-30, 11:50
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Dålig mat i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag tycker att maten har blivit allt bättre med åren. Dock var det lite si och så under 1980-talet. Då reste jag mestadels i Kykladerna. Kan inte påminna mig om att jag blivit riktigt besviken under senare år, visst har jag fått inte mat som inte varit så god som jag hoppats på, men inte som förr. Två öar som jag i princip alltid äter extremt god mat är Leros och Kreta.
Det stemmer med min/vår erfaring og at vi spiser bedre mat i Hellas, uansett hvor vi er , enn vi gjorde rundt 80 - 90 tallet
Det k a n også være fordi vi selv er blitt mye mer bevisst på h v o r og h v or d a n vi skal spise med årene
I hvertfall er det sikkert at vi bruker å få riktig velsmakende mat

Jeg husker ikke siste måltid med "dårlig" mat - men en liten variasjon i kvaliteten ( - og prisen) opplever vi jo, noe annet ville være "unaturlig", vi oppholder oss etterhvert mange uker i året i Hellas

Siden Mastihari fikk veldig hard kritikk tidligere i tråden, både maten o g stedet, føler jeg for å si at vi spiste virkelig godt, på f l e r e tavernaer der

At man spiser "generelt "dårligere" på "turiststedene" i Kykladene", stemmer absolutt ikke med vår erfaring fra Naoussa nå i juli!
Vi spiste kjempegod mat, var 9 pers til lunsj og middag hver dag i en uke ALT vi fikk var lekkert, og smakte deilig - ikke var det dyrere enn andre steder heller, der vi spiste

S å er det såvidt jeg tør nevne...( som å banne i kjerka h e r i forumet) at det siste stedet vi har besøkt, og vært l i t t misfornøyde med endel av maten var på TILOS - nå i mai.
Vi fikk ikke "dårlig" mat der heller! - men jeg husker ikke sist vi fikk så lite fristende/ "stusselig" Kalamari som vi gjorde, spesielt på NIKOS. - noen tynne lyse gul/gråe ringer, som bar lite preg av å være fritert ( men det var de, såvidt) - resten av det vi spiste hos Nikos var veldig godt
Kanskje Kalamari ikke e r det man skal spise på Tilos, for på ARMENON var den vi fikk heller ikke s å god som vi er vant til å få Kalamari "overalt" ellers.
Ellers var alt vi spiste på Armenon veldig godt
- men vi syntes porsjonene var mindre der, og på Nikos, enn de er de fleste steder i øyverdenen = litt "dyrere"
Den beste matopplevelsen på Tilos hadde vi på FAROS, rimelig og veldig god trad gresk mat der
- og på OMONIA - etter å ha vært misfornøyd der ved tidligere besøk, tok vi "sjansen", spiste den siste lunsjen vår der - og maten var kjempegod denne gangen
Svara med citat