Visa ett inlägg
  #47  
Gammal 2006-02-19, 21:32
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Vad är en turistmeny egentligen? Och vad vill DU äta i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh
Snälla!!! Kokkoretsi!!! Jag älskar det, och nu är det väl mer eller mindre olagligt.
Jag är också mycket förtjust i kokkoretsi Har också hört om förbudet (EU-beslut), men ännu så länge har vi fått tag i det. Hanteringen måste ju vara mycket noggrann då ingredienserna är inälvor (inkl tarmar).

Ni som aldrig provat på blir kanske avskräckta när ni nu läser om vad det innehåller, men om ni skulle bli bjudna någon gång kan jag rekommendera er att prova - Det ÄR gott!

Kom att tänka på hur maten serverades när jag åkte ut till de vulkaniska öarna i calderan vid Santorini. På ön Thirasia, där båtarna lägger till, finns det några "utfodringsställen" där man helt sonika fick ta sin bricka, bestik etc och därefter snabbt säga vad man ville ha av de få alternativen som fanns. Snabbt uppslängt på tallriken och därefter betalning. Ungefär som en skolbespisning De här "tavernaägarna" hade ingen som helst lust att se till att gästerna mådde fint eller att maten smakade bra, det enda de var ute efter var turisternas pengar - Turistmeny på mycket låg nivå

//Zanét
Svara med citat