Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2017-02-11, 09:09
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 487
Standard Sv: Ny i Kykladerna :)

Jag var på Serifos förra året, 14/09-18/09, nästan 25 år efter första besöket (slutet av juli 1992). Det har hänt väldigt mycket på Serifos sedan vårt första besök. På Livadaki beach (nära hamnen) fanns det nästan ingenting och nu är halva stranden bebyggd med hotell och restaurang. Karavi beach (direkt efter Livadaki) var helt öde då, nu med en del byggnader. Livadi beach (där hamnen ligger) har många små hotell och restauranger tillkommit. Och det gäller de flesta stränderna på Serifos. Ändå behåller Serifos sin naturliga styrka och gamla charm. Det är helt enkelt en otrolig fin ö. Vilken chora! Fortfarande charmig men nästan helt öde i mitten av september, bara det lilla torget hade några öppna tavernor. Att gå hela vägen upp till Choran är en upplevelse! Stränderna på Serifos är generellt bland de bästa på Kykladerna.

Ett par rumsuthyrare fanns i hamnen när färjan anlände och det var ändå mitten av september. Hängde med en av dem, men hans studios var ingen höjdare, så jag tackade för mig fast han lockade med lägre pris, men jag gick vidare och inom 5 minuter hade jag fått en studio på Livadi beach med en härlig balkong mot beachen. 25 Euros/natt (september pris).

Jag förbokar boende i Grekland bara i Aten (eller Piraeus), aldrig ute på öarna, jag ser ingen anledning att förboka, bästa pris får man alltid på plats när man förhandlar, man ser var man får, rummet och omgivningen. Snacket om "it's only 3 minutes walk from here" stämmer sällan med verkligheten.

Japp, åk till Serifos, det är en pärla!!! Jag tror jag återvänder inom ett par år.
Svara med citat