Visa ett inlägg
  #42  
Gammal 2011-06-13, 16:46
nikki73 nikki73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 106
Standard Sv: Fungerar bankomaterna fortfarande?

Citat:
Ursprungligen postat av Seukel Visa inlägg
Ingen vet ... det har Du rätt i, men skall folk alltså ge sig iväg till Grekland och tro att allt är som vanligt, utan att tänka efter? Ganska oansvarigt och blåögt. Särskilt de som reser med små barn borde fundera noga på vad de möjligen utsätter sig för. Erfarenheterna från förra året med askmoln och strandsatta och förtvivlade svenskar här och var förskräcker. Att fastna i dagar på flygplatser med över 30 graders hetta, är inte trevligt, särskilt om flaskvattnet fort tar slut.

Och en statsbankrutt i "kotrollerade former" finns knappast. Finansexperterna och Tyslands finansminister varnar för en grekisk bankrutt just som en okontrollerbar process. Särskilt med tanke på vad Greklands ganska oregerbara och oförutsebara befolkning kan drivas till (plundringar, upplopp, gatustrider ...)
Tur att man kan dricka vattnet på Rhodos i så fall!!!! Nej vet du vad jag har sökt och sökt och sökt i ämnet och jag känner mig alldeles lugn över att ta min familj med tre barn till Rhodos på torsdag! Dig avråder jag att någonsin lämna svensk mark för du verkar vara hyperstirrig och vill gärna föra över din rädsla på andra. Det finns inte en svensk tidning som har skrivit om att svenskar inte bör åka till Grekland på semester nu och de om några hade förstorat upp detta till max och skrämt upp oss mer än vad du försöker göra!

Skulle vi mot förmodan bli fast i Grekland så finns det värre platser att bli fast på. Vi åker dit i början på semestern och vi är lediga tills augusti så tills dess får vi hoppas att vi kommit hem annars löser vi det på något annat vis. Även om möjligheten att avboka resan hade funnits så hade jag inte gjort det!