Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2007-06-03, 19:49
Zante Zante är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Gräsmyr utanför Umeå
Inlägg: 28
Standard Sv: Båtförbindelser Zakynthos - Kefalonia

Citat:
Ursprungligen postat av Addeanton Visa inlägg
Hejsan, jag och min flickvän ska båtluffa runt på joniska öarna i sommarn. Vi undrar lite över båtförbindelser mellan Zakynthos och Kefalonia. Enligt Rough Guides (Ionian Islands) står det att det inte går några bussar till västra delen av ön (Agios Nikolai) där båtarna går ifrån till Kefalonia. Vilket betyder att man kommer att få ta taxi ett antal mil, vilket kan bli riktigt dyrt?

Hur har ni andra gjort som åker till Kefalonia från Zak? Min flickvän sade även att man kunde åka från Zakynthos stad till fastlands och sedan åka till Kefalonia, men jag tycker att det låter som en väldig omväg.

Tack på förhand
Hej!
Det är jättedåliga bussförbindelser från Zante stad till Agios Nikolaus där färjorna norrut går. Bussen brukar gå upp till Volimes el några av byarna på norrsidan,men inte längre. Säkrast är att åka via Killini och fastlandet. Men för säkerhets skull skulle jag kolla med den grekiska turistbyrån, om något har skett på den här fronten (man vet ju aldrig!). Hör av er om ni har fler frågor om Zakynthos!
Hälsningar Anna
Svara med citat