Visa ett inlägg
  #28  
Gammal 2017-03-03, 21:46
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: ...mot Rhodos&Karpathos....

Netwolf: det var billigt, för jag antar du menar per person....
Sen är det ju synd, att man delat på det incheckade bagaget, som man får betala särskilt för...Förut, så ingick det ju i biljettpriset, så jag brukade ju resa med stor rygga å liten rygga som handbagage, plus fiolen eller mandolan, och det gick bra.
Men nu så har det blivit krångligare, för att få reda på vad den incheckade väskan kostar, är inte så lätt....Sen skiljer det 11 kg mellan TUI och SAS....vilket jag smärtsamt fått erfara på Rhodos.
Nå, smärtsamt, och smärtsamt, biljetten jag hade kostade kanske runt 600 SEK, sen åkte jag på lika mycket i övervikt..Ojoj, blev jag blåst...Kom knallande vid incheckningen, och damen vid disken såg nordisk ut, och när hon sa nåt, hörde jag att hon var från Finland, så jag klämde iväg nån hälsningsfras på finska i full förvissning om fina fisken....Så såg hon på mej och sade frostigt, lägg alltihop på vågen, instrumentet också...och sen var jag rökt...Så kan de gå! Nå, det är vatten under bron, men man får vara lite mer uppmärksam, elva kilo skillnad är ju inte lite....
Mvh,
Mikke
Svara med citat