Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2010-10-30, 13:02
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Kalymnos maj 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Då vi för många år sedan avslutade vår båtluff på Poros gick vi på plats där in på Apollos servicekontor och köpte transfer av dem till flygplatsen i Aten. Vi skulle samlas vid hamnen för att åka båt därifrån och fick då veta att flyget var många timmar försenat vilket vi förmodligen inte skulle fått veta om vi hade ordnat oss till flygplatsen själva.
i fick då följa med övriga resenärer till ett hotell i närheten och tillbringa dagen där vid poolen, blev också bjudna på lunch.
Senare fick vi åka till fastlandet och blev slussade till ett stort hotell där vi blev bjudna på middag innan vi fick åka vidare till flygplatsen.
Jag minns inte hur mycket transferen kostade men det måste ha varit bland de bättre köpen vi har gjort under våra resor, åtminstone rent ekonomiskt.
Sedan fick jag höra att de egentligen inte får sälja transfer till andra än de som även hyr rum, jag har för mej det var något med försäkringsskyddet som inte godkänner detta, kan ju också tänkas att det konkurrerar med den ordinarie båttrafiken.

Mvh Janérik
Hej,
Vi har aldrig haft några som helst problem med att boka transfer trots att vi åker flygstol. Tidigare har vi gjort som de flesta andra som köpt stol - ordnat överresan själva med risk för att bli kvar på Kos. Nu har vi åkt med sista (kl. 24.00) båten, Kalymnos Star, över till Kalymnos så det är ju ingen konkurrens eftersom Apollo inte har hyrt in någon båt bara för oss. Det ska bli spännande till våren om det är den nya båten vi får åka med.
Jag har åkt dolphin en gång och det var från Pothia till Kos stad och det var INGEN rolig tur! Det gick kraftiga vågor och det slog och stod i, smällde högt och jag var livrädd! Jag överlevde, men lovade mig själv att jag aldrig skulle åka dolphin mer... Tacka vet jag Kalymnos Star som går som en klocka... Stadigt och lugnt!

/Eva
Svara med citat