Ämne: Nya trender
Visa ett inlägg
  #27  
Gammal 2006-05-08, 09:03
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Nya trender

Citat:
Ursprungligen postat av anderss
Kan man utveckla/justera forumet, t.ex. prisfrågorna hamnar under en egen rubrik. Kanske en annan uppdelning av forumdelarna så att det blir enklare att hitta och även adressera frågor för nya medlemmar.
Sådana här frågor gillar jag. De borde det finnas fler av i alla sammanhang! Det är alltid värdefullt att ifrågasätta en organisation!

Men jag har svårt att hålla med om din slutsat om detta:
Citat:
Tidigare bestod dialogen t.ex. av 80% "x-frågor" och 20% "y-frågor, om det nu är det omvända och om man då är intresserad av "x-frågor" så kanske man kan säga att forumet är på väg att få en ny inriktning och kanske en bredare målgrupp.
Jag vet ju inte om du har räknat antalet inlägg i olika ämnesgrupper genom åren, men jag måste säga att jag tror att du upplever det så för att det råkar vara lite grann så just nu. Om man jämför med tidigare vårar, så hittar man samma fenomen. Jag törs nästan lova att till hösten har vi återigen inga pris- och bokningsfrågor i forumet!

Citat:
Är det så att "x-frågeställarna" slutat skriva eller hittat ett annat forum.
Om du med x-frågor menar det som Eva L och Hasse nämner, hejsan svejsan skål-frågorna och de som inte ville rätta sig efter forumets regler, så är ju den tiden förbi och jag gissar att du är en av alla oss som är glada över den utvecklingen.

Däremot tror jag att det genom åren är betydligt fler som bara varit med ett kort tag i forumet eller inte alls blivit medlemmar trots att de läser det, pga att öluffarinriktningen ibland känts så stark, än vad det eventuellt är som slutat skriva pga att pris- och bokningsfrågor ställs. Någon ny inriktning kan jag med andra ord inte alls se, möjligen en bredare målgrupp och det är ju jättebra i så fall!

Att forumets popularitet ständigt växer är ju dessutom uppenbart. Om det innebär att en och annan gamling faller bort på vägen, så är det väl inte mer med det. Jag tycker snarare det är naturligt.

Sen är forumet ju som andra sagt ingen stor fråga egentligen. Gillar man att läsa och surra här så gör man det, annars gör man nåt annat
Svara med citat