Ämne: Hyra bil
Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2016-01-15, 00:16
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Hyra bil

Till vår villa-hemförsäkring hos Folksam har vi en tilläggsförsäkring som kallas Resklar. Den innehåller diverse skydd kring själva resan såsom avbeställningsskydd, ersättningsresa om man blir sjuk under resan, förseningsersättning, självriskeliminering om det händer något med villan, och .......

...... eliminering av självrisken vid skada på bil och moppe över viss motorstyrka (har för mig att det är 100 eller 125 cc). Det innebär att vi inte behöver köpa någon självriskeliminering av biluthyraren eller moppeuthyraren. Och det är skönt att inte behöva bry sig om deras krombukter.

Resklar kostar c:a 300 kr per år och finns förmodligen under annat namn även hos andra stora bolag. Frågan har berörts tidigare i annan tråd om försäkringar, men med tanke på dina funderingar om självrisk ville jag nämna det.

För oss har det varit en bra affär då vi fick pengar till en ny resa för mig och Birgit när jag hamnade på sjukhus i Turkiet under mer än halva resans tid. För självrisk vid bilskada har vi hittills sluppit använda den, vilket ju är skönt.

Masse
Svara med citat