Visa ett inlägg
  #62  
Gammal 2017-04-24, 12:01
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: ...mot Rhodos&Karpathos....

Mondag 24.4
Idag skiner solen, och det verkar som om sommarn har kommit...Svalorna flog lagt over Garden Villa igar, och Andreas sa att det betyder att sommarn har kommit, och aen sa laenge har han fatt raett...Fast det var nerat tolv grader i natt...
Hursomhelst, sa har det stora iordningsjobbandet borjat, och jag sitter nu pa Zephyros Village och skriver pa den stationaera datorn...Vi har fyllt pa stora filtret med sand, och gjort rent nagra andra filter, sen har jag malat fem bord.
Igar kom det danska paret Ann och Bo till Garden Villa vid halv sjutiden, sa jag var hemma och haelsade dom vaelkomna, dom bor i rum nr 7 bredvid norrmannen ....
Dom var forvarnade, och hade med sej lite varma klaeder....:-)
Andreas har borjat fylla Zephyros pool ocksa, och Nadja, som skotte staedningen, har slutat efter fjorton aer,och vi har nu en ny dam vi namn Reesa.
Min vaen Panayota Sulemani, som forut jobbade i affaeren, har nu borjat sin utbildning till damfrisor, sa forra veckan fragade jag ifall hon kunde klippa mej. Da sa hon att hon bara klippt sin pappa med sax.Det blir nog bra,sa jag, och ifall det blir fel, kan vi ju bara raka bort allt har och polera flinten....
Men det gick jaettebra, sa hon ska fa klippa mej igen, innan jag far hem. Hon fyller ar idag, sa jag ska hitta peau nat, och kika in pa salongen, som ligger strax ovanfor Blue Sky i backen.....
Sa nu far jag sluta men hoppas aterkomma senare....
Mvh,
Mikke
Svara med citat