Visa ett inlägg
  #27  
Gammal 2018-03-20, 22:02
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Rhodos/Karpathos mars 2018

Hejsan!
Tiden rullar på, och ju äldre jag blir, desto fortare verkar det, fast det är förstås bara inbillning....Hursomhelst så haver jag tjackat busspilätt nu på fredag 09.55 till K:gl Hufvudstaden, för att vid ankomsten ta mej ngt nordväst till Järfälla och Fellmans trevliga hus.
Efter några goa dagar därstädes, flyger jag vid tolvtiden på söndan till Rhodos, där jag antagligen kvarstannar till onsdag,då Blue Starfärjan avgår mot Karpathos....

Nu har jag två hela dar att sy ihop allt innan avfärd, bl.a har jag en stor plastkruka med en honplanta Humle, som haver tinat och skall tas upp och skäras ner i småbitar, för att förhoppningsvis fortsätta sitt humleliv i eller uttaför Sevdalis växthus i Afiarti....

Han har bett mej om humle, och jag gick förstås ut på Facebook. Det finns en lokalt startat sida här i Karlstad, som heter Jag vill ha hjälp, eller nåt liknande. Där skrev jag om min humleönskan, och fick förstås svar, rätt kvickt. Tvenne vänliga damer hade humle hemmavid, men utanför,d.v.s under en meter snög, medans en trevlig skåning som bodde på Hammarön, söder om Kallsta, hade humlen uttaför, men i en plastkruka.....

Den var ju frusen, men flyttbar meddelst min trogna pickup, så skåningen fick en liter linolja i byte, sen fick plantan tina i mitt rotiga varmgarage....Ska bli kul att se om den acklimatiserar sej på Karpathos...I så fall får det bli en skylt bredvid humlen, med hela historien....
Jag har idag bytt telefon.....Detta kanske inte låter som nåt speciellt, men ni som har gjort det, vet att det kan vara nog så krångligt, med tanke på allt som finns i våra mobiler numera...Som tur är har jag en kompis som också heter Mikael, men han stavar med ch....
Han är en hävert på överföringar, och tillsammans så lyckades vi flytta över , som det verkar, allt...
Min "gamla" Sony Xperia ZR är nu utbytt mot en Sony Xperia Z5 compact, så nu ska jag försöka bekanta mej med den....Det kommer nog att ta sin rundliga tid....men jag har redan hittat bussbiljetten.....Ett tag trodde jag att jag skulle va tvungen att ta med den gamla telefonen, men det slipper jag nu...
Sen var det där med packandet också.....
Mvh,
Mikke
Svara med citat