Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2005-02-25, 11:51
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Sugen på Platanias

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Jag har varit i Platanias 2 ggr och i Agia Marina en gång....Platanias är att föredra...Dock har det blivit VÄLDIGT "turistiskt" på senare år.... JA, jag VET att vi är turister och att det då blir "turistiskt" , men ni som diskuterat detta förut här på Kalimera vet vad som menas...det är detta att det finns SÅ många shopar med bara krimskrams som det tydligen förväntas att vi "turister" ska gilla....sen mitt i allt detta finns genuina ställen också och en värme och gästvänlighet....Omgivningarna är så fina och en biltur så långt västerut det går är ett bra tips....Närheten till Chania är också ett plus! Jag bodde vid vattnet precis med underbar utsikt...Melina Suites tror jag hotellet hette, med supertrevlig personal och LUGNT!

Ha en fin tur!



Turistigt eller ej, i år tänker vi liksom så att det inte spelar någon större roll om det är så. Att välja Kreta efter ett antal avverkade mindre och mellanstora öar innebär att man får ta den "smällen" att det under t.ex juli månad blir ett gytter av folk. Antar att det på mindre orter inte är fullt så mycket annat folk än greker - Paleochora, Georgioupoli bl.a. Hela Chania-området där Platanias, A.Marina m.fl. orter ligger på rad ÄR exploaterat, innehåller en del element som andra skulle fnysa åt. Men vad jag sett i bildväg är ingenting som direkt avskräcker mig och en viss erfarenhet gör ju att man kan skärma av sig lite och leta upp det man verkligen vill uppleva.

Man kan lära nå´t nytt av ett område som t.ex Chania. Sol, bad och värme och kulinariska upplevelser får man ju ändå = det väsentliga !





Hasse
Svara med citat