Visa ett inlägg
  #51  
Gammal 2013-01-05, 15:55
bocina bocina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna / Plakias
Inlägg: 212
Standard Sv: Kalimeraträff på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Denna taverna är mycket trivsam. Vi disponerade ett eget rum där det var dukat till gästabud. Inalles var vi tjugoen gäster samt tvenne hundar.
Som så ofta när man träffas så många så hinner man inte fördjupa sig i några längre samtal med alla. Det blir ju mest med de närmaste bordsgrannarna.

Men för varje Kalimeraträff så försöker man hitta en annan bordsplacering och så man känna ytterligare någon "kalimerian" lite närmare.

Jag tror alla var så glada och förväntansfulla, så det där med att fotografera lite mer "strukturerat" kom nog av sig för de flesta. En och annan tog någon enstaka bild. Själv tog jag bara några bilder från min kant av bordet (jag förstår dig Janne - det är inte bara att "glida omkring" utan ett "jobb" att hela tiden också tänka på bilder, text och fakta).

Här är i alla fall en bild där vi slagit oss ner och sorlet är redan i full gång - redan innan mat och dryck hunnit fram på borden



Instämmer med Arnes beskrivning av maten, den var mycket god, vällagad och vi fick även några rätter som vi aldrig smakat tidigare. Bl a en "bakad" potatis där man gröp ur potatisen och blandat upp detta med baconliknande fläsk samt ost och kryddor. Väldigt gott!

Vi ser redan nu fram emot nästa års Kalimeraträff!

BoCina

PS
Kalimera-Jannes hälsning vidarebefordrades och mottogs med tacksamhet och glädje.
DS
Svara med citat