Ämne: Introduktion
Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2011-01-11, 12:57
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Introduktion

Hej på er och det är jag som är Ulf

Jag borde väl kanske skriva det första inlägget och ge lite referenser och idéer.
Tyvärr ber jag om ursäkt för dagen idag då mina händer inte lyder riktigt ordentligt. Men jag gör så gott jag kan i alla fall.

Min tanke med detta forum var att skapa utrymme för tips på ställen där det är god tillgänglighet för oss med diverse funktionshinder.
Även varningar för direkt olämpliga platser att besöka, även om de utger sig för att vara anpassade.

Jag bad faktisk Janne att titta lite extra omkring sig i somras då han och Camilla for runt i Grekland. Vi får höras framöver och diskutera lite.

Min önskan är att det här inte blir någon "gnälltråd", utan konkreta tips, upplevelser, erfarenheter och idéer. Från hotell, utflyktmål, flygplatser, båtterminaler med mera.

Vi finns ute i samhället och är samma människor som ni är, med samma önskan att resa och uppleva Grekland. Men vi har lite andra behov.
Vissa har små behov, vissa större.

Synpunkter om hur ni blir behandlade och bemötta av arrangörer, flygbolag m.m. är intressanta. Även bemötande på plats är en viktig del av en resa.

Håll gärna bra struktur på rubrikerna ex: Plats, typ av information.

Med denna introduktion hälsar jag er välkomna med era inlägg.

//Ulf Wiman

PS: För snabbkontakt och svar är jag alltid tillgänglig på Skype messenger eller med vanligt PM här på Kalimera.